Stichting Intermobiel

Brommers kieke in Beegden

Swen en Emile klaar voor de carbagerun naar Oslo op de brommersSwen Baeten uit Ittervoort en Emile Cobben uit Roermond beginnen over 12 dagen aan een bijzondere tocht.

Op twee oude brommers, een Sparta en Mobilette uit de jaren 60 rijden naar het 1500 km noordelijker gelegen Oslo.

Het doel is om geld te verzamelen voor de Stichting Intermobiel. Voor alle ziektes is wel een patiëntenvereniging, maar deze zijn gericht op één ziektebeeld en niet specifiek op de gevolgen, zoals mobiliteitsbeperkingen. Een ziekte hebben is één ding, maar daardoor niet of zelden naar buiten kunnen is toch weer een ander verhaal. Daarom is Intermobiel opgericht en de website gebouwd.

Intermobiel.com is een digitale ontmoetingsplaats voor en door jongeren met een lichamelijke handicap of chronische ziekte die minder mobiel zijn of aan huisgebonden en voor de omgeving van deze jongeren. De informatie op de website is waardevol voor iedereen met een handicap en hun omgeving, ongeacht leeftijd en ziekte. Iedereen is dus welkom.

Klik hier voor meer informatie over de Stichting Intermobiel www.intermobiel.com

Bron: L1 radio 12 augustus 2015