Stichting Intermobiel

Recensie over het boek Handboek voor Mind, Body & Spirit, oefeningen en meditaties om de geest te verrijken en je dromen werkelijkheid te laten worden

Handboek voor Mind, Body & Spirit, oefeningen en meditaties om de geest te verrijken en je dromen werkelijkheid te laten worden, Isbn: 978-90-443-1786-2, Uitgever: House of books. Redacteuren: Ingrid Court –Jones en Rebecca Miles

Korte samenvatting:
Het is een boek met 240 pagina’s, gevuld met korte meditaties, oefeningen en inspirerende gedachten. Het zijn oefeningen en meditaties om de geest te verrijken en je dromen werkelijkheid te laten worden. Een geïllustreerde schat aan wijsheid om je te begeleiden op je weg naar zelfbewustzijn, positieve verandering en gemoedsrust. Deskundige inzichten en praktische tips voor gezondheid en welzijn, relaties, een goed karma, thuis en op je werk, doelen, creativiteit en alle aspecten van persoonlijke ontwikkeling. De perfecte balans tussen mind, body en spirit, met wijsheid van grote denkers en schrijvers uit het Oosten en het Westen.

'De onderwerpen zijn zeer divers. In het hoofdstuk ‘Mind’ wordt onder andere geschreven over; liefde en vertrouwen, geloven in jezelf, stilte, acceptatie, vriendelijkheid en compassie. In het hoofdstuk ‘Body’; slapen, ontspanning, aanraking, ademhaling en spelen. In het hoofdstuk ‘Spirit’; het onbekende tegemoet treden, doelen, gebed en innerlijke kracht.

Het is een boek om zo maar open te slaan en je te laten verrassen door de tekst. Als ik dat op dit moment doe, dan valt het boek open op pagina 95. Ik citeer:

Het geschenk van elkaar:
Nieuwe mensen ontmoeten is vaak alsof je een ingepakt cadeautje krijgt. Veel van hun speciale kwaliteiten zullen bij de eerste kennismaking nog niet zichtbaar voor je zijn, dus je moet volhouden. Je moet het omhulsel eraf pellen om te ontdekken wat erin zit. Ieder mens heeft verrassingen te bieden die pas duidelijk worden als je elkaar beter leert kennen.

Op pagina 175:
Eindeloos licht:
Denk aan de zon en hoe de zon eindeloos energie en licht over de wereld uitstort. Als je merkt dat je bang bent voor de toekomst, denk dan aan de heldere stralen van de zon, die de duisternis van het onbekende en je pad voorwaarts verlichten. Zoals de dag op de nacht volgt, zo zal het licht het onbekende bekend maken.'

Cijfer waardering: 8

Toelichting cijfer:

'Ik vind het een erg leuk (cadeau) boek, om naast je bed te leggen om er voor het slapen gaan, een pagina uit te lezen om zo de wijsheid uit dit veelzijdige boekje, door de nacht diep in je bewustzijn door te laten dringen.'

Ingevuld door Evy